Åååå herre!
 
Det va länge sen jag titta in här. Nu är jag på spåret igen och redo för en ny start.. Fast 2016 har ju redan börjat men man kan säga att jag är lite sen in på nya året bara. Det gör inget för mig. 

Jag jobbar ju på Konsums som de flesta vet och det jobbet är verkligen till och från. Ena dagen kan det vara en lugn och skön dag, andra dagen är det KAOS. Alla leveranser kommer samtidigt och man ska få upp ca 50-60 bur på en dag, MAX två, prio färsk! .. STREEESSS. 
 
När man sitter i kassan kan man andas ut och chilla, asskönt tills det kommer kunder som tydligen inte vet hur man placerar varorna med PINNE imellan på bandet. Jag kan dela med mig av lite fraser som ofta dyker upp.. 
- DET DÄR ÄR INTE MITT!! STOOOPP!! 
- Ursäkta men jag tror du gjorde lite fel här.. 
- Nu får du lugna dig! 
- Oj, jag tror han framför glömde lägga en pinne. 
Ja ni förstår. ''JAG GJORDE INGET FEL, DET VA NI''Men hur kan inte kunden förstå att det är bådas ansvar att lägga en förbaskad pinne mellan varorna.. Hur jävla svårt ska det vara??????

En till sak som stör mig är kunder (ofta dom som jobbar för hemtjänst) som kommer in och frågar efter ALLT då menar jag verkligen ALLT som står på deras matlista, den är två mil lång och de förväntar sig ärligt att man ska gå en rundvandring i butiken med dem och visa vart precis allt står, och det kan vara riktigt dumma frågor som vart paprikan är.. Paprika är en färsk vara och ligger vid frukt och grönt, SYNLIGT! eftersom varannan människa köper paprika. 
 
Kunden som ska betala.. Asså SUCK! Har lite varor på bandet och sen säger ''oj jag har glömt något'' Självklart kan alla glömma något men det är kö och alla väntar på sin tur, då ska kunden springa iväg och hämta lite mer varor, när personen återkommer till kassan så har kunden en ny jävla korg men toapapper, schampoo, choklad och citron.. ASSÅ WTF! Glömmer du något förväntar jag mig som kassörska att det typ är batterier eller ipren, spring inte igenom hela butiken och handla en gång till för att paxa en plats i kassan.. -.- 
 
Sen finns det kunden som glömt något när hen redan betalat, när kunden sedan kommer tillbaka min sin mjölk eller vad det kan vara så ska människan allvarligt smita före alla i kön, '' vadå för att du redan stått i kö en gång, ditt fel att du glömde din jävla mjölk'' Har jag lust att säga men istället sitter man där och ler, frågar alla i kön om det är ok att hen får gå förbi, ''VARFÖR KAN INTE DU FRÅGA DET SJÄLV FÖR?'' Vill jag säga men inget kommer ut förutom ett ''Tack så mycket''. 

Jag måste skärpa mig och bli mer hård mot kunderna, kan jag tycka men samtidigt inte, för alla som handlar hos oss är ju stamisar, ryter jag till mot en kanske viskleken går och så slutar det med att jag misshandlat någon och så får jag sparken... Skulle vara skönt men ändå fett oskönt. När jag är på jobbet känner jag mig falsk. 

Kunder på Konsum stör mig.

Allmänt Kommentera
Åååå herre!
 
Det va länge sen jag titta in här. Nu är jag på spåret igen och redo för en ny start.. Fast 2016 har ju redan börjat men man kan säga att jag är lite sen in på nya året bara. Det gör inget för mig. 

Jag jobbar ju på Konsums som de flesta vet och det jobbet är verkligen till och från. Ena dagen kan det vara en lugn och skön dag, andra dagen är det KAOS. Alla leveranser kommer samtidigt och man ska få upp ca 50-60 bur på en dag, MAX två, prio färsk! .. STREEESSS. 
 
När man sitter i kassan kan man andas ut och chilla, asskönt tills det kommer kunder som tydligen inte vet hur man placerar varorna med PINNE imellan på bandet. Jag kan dela med mig av lite fraser som ofta dyker upp.. 
- DET DÄR ÄR INTE MITT!! STOOOPP!! 
- Ursäkta men jag tror du gjorde lite fel här.. 
- Nu får du lugna dig! 
- Oj, jag tror han framför glömde lägga en pinne. 
Ja ni förstår. ''JAG GJORDE INGET FEL, DET VA NI''Men hur kan inte kunden förstå att det är bådas ansvar att lägga en förbaskad pinne mellan varorna.. Hur jävla svårt ska det vara??????

En till sak som stör mig är kunder (ofta dom som jobbar för hemtjänst) som kommer in och frågar efter ALLT då menar jag verkligen ALLT som står på deras matlista, den är två mil lång och de förväntar sig ärligt att man ska gå en rundvandring i butiken med dem och visa vart precis allt står, och det kan vara riktigt dumma frågor som vart paprikan är.. Paprika är en färsk vara och ligger vid frukt och grönt, SYNLIGT! eftersom varannan människa köper paprika. 
 
Kunden som ska betala.. Asså SUCK! Har lite varor på bandet och sen säger ''oj jag har glömt något'' Självklart kan alla glömma något men det är kö och alla väntar på sin tur, då ska kunden springa iväg och hämta lite mer varor, när personen återkommer till kassan så har kunden en ny jävla korg men toapapper, schampoo, choklad och citron.. ASSÅ WTF! Glömmer du något förväntar jag mig som kassörska att det typ är batterier eller ipren, spring inte igenom hela butiken och handla en gång till för att paxa en plats i kassan.. -.- 
 
Sen finns det kunden som glömt något när hen redan betalat, när kunden sedan kommer tillbaka min sin mjölk eller vad det kan vara så ska människan allvarligt smita före alla i kön, '' vadå för att du redan stått i kö en gång, ditt fel att du glömde din jävla mjölk'' Har jag lust att säga men istället sitter man där och ler, frågar alla i kön om det är ok att hen får gå förbi, ''VARFÖR KAN INTE DU FRÅGA DET SJÄLV FÖR?'' Vill jag säga men inget kommer ut förutom ett ''Tack så mycket''. 

Jag måste skärpa mig och bli mer hård mot kunderna, kan jag tycka men samtidigt inte, för alla som handlar hos oss är ju stamisar, ryter jag till mot en kanske viskleken går och så slutar det med att jag misshandlat någon och så får jag sparken... Skulle vara skönt men ändå fett oskönt. När jag är på jobbet känner jag mig falsk.